6. den - Edinburgh

10:36


Tak už jsme letěli, jeli autobusem, taxíkem, pluli na lodi, šli pěšky. A co ještě zbývá? Jízda vlakem!! 

Juchůůů!!!


Gemma propočítala cestu a došla k závěru, že náš výjde mnohem lépe jízdenka vlakem. Né tak ani levněji jako, že dojedeme až přímo do centra Edinburghu.
Jízdenku jsme si koupili až do jedné vesnice poblíž Guardbridge (celkově jsem moc nepochopila systém jízdenek ve Skotsku, protože jsme si jakoby zajeli - ale ptali jsme se na to na dráhách a opravdu to tak jde)

Vlak je hrozně plný, je tu celkem málo místa. Sedačky jsou za sebou jak v letadle a místo na nohy je minimální. V Edinburghu právě probíhá Fringe Festival, což je největší festival umění a koná se vždy 3 týdny v srpnu. Hrají se různé divadelní hry, komedie, kabarety, opery a tak dále. Takže není divu, že je tu opravdu MOC lidí.

 Komedianti hráli i na nádraží :)


 




Jelikož počasí bylo jaké bylo, vždycky jsme se rádi stavili někde na čaj. I přes to, i velice tmavé a "zapršené" fotky, je to krásné město!
Jednou z hlavních zastávek byl i Edinburgh Castle, který se nachází na čedičové skále nad městem. Tato skála je opravdu obrovská.

"Útvar byl vytvořen před 340 miliony let, kdy horké magma, které vzniklo tavením z hornin spodní zemské kůry, vytvořilo obrovskou kónicky tvarovanou sopku, která během doby vyhasla. O několik milionů let později vymlel pevninský ledovec postupně měkké usazené (sedimentární) horniny, jež v té době sopku pokrývaly. V průběhu poslední doby ledové, před 10 000 až 20 000 lety, byla sopka odhalena až na svou čedičovou základnu. Ledové kry, které se pohybovaly ze západu na východ, vyhloubily poté oblasti, jež jsou dnes známé jako Princess street Gardens a Grassmarket. Tvrdý čedič však ochránil měkké sedimenty na východě, a když se ledové prameny nedaleko oblasti Holyroodského paláce opět spojily, byl vytvořen “crag and tail”.(skála a ocas)" zdroj
 Z jedné kavárny, konkrétně kavárna v knihovně, mám jeden zážitek. Když už jsme se chystaly k odchodu a čekaly na Vojtu, až se vrátí z toalety. S Gemmou jsme koukaly na knížky a listovaly. V tu chvíli mi někdo zaťukal na záda a když jsem se otočila, stál tam mladý student (přibližně 25 let) podal mi ruku, něco zamumlal a odešel.
Bylo to tak divný, že nám to Vojta ani nechtěl uvěřit a spíš si ze mě dělal srandu. Já jsem zůstala u teorie, že si mě prostě s někým spletl.
 Výhled z vlaku

 V parku pod hradem se nacházely tyto hodiny, kde bylo spousta květin. Hodiny opravdu fungovaly.

Při cestě na nádraží jsme objevili jeden obchod, kde bylo vše za 1 libru. Vojta si nakoupil samé jídlo. Já jsem sehnala pár dárečků a tuto obří čokoládu, která i něco vážila! Vlak jel přímo do vesničky blízko Guardbridge, kam pro nás zajel Angus autem. A my jsme spokojení a unavení šli spát.

zdroj mapa

You Might Also Like

0 komentářů

Navigation-Menus (Do Not Edit Here!)

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images